MONIN CUP

MONIN CUP Junior 2016

W dniu 01.12.2016 r. w szkole odbyła się już 4 edycja Ogólnopolskiego Konkursu Sztuki Barmańskiej MONIN Cup Junior.

W konkursie wzięło udział 28 uczniów szkół z całej Polski. Wewnętrznie wybrani reprezentanci ze szkół gastronomicznych zmierzyli się ze sobą w kategorii „long drink” tworząc koktajle bezalkoholowe z wykorzystaniem produktów MONIN.
Konkurs składał się z dwóch etapów – półfinału, w którym uczestnicy przystępowali do blind testu i wykonywali kompozycję drinka bezalkoholowego według własnej receptury oraz ścisłego finału, podczas którego 8 najlepszych zawodników musiało wykonać cocktail techniką blenderowania.

Zwycięzcy otrzymali indywidualne puchary i cenne nagrody jak również nagrody dla swojej szkoły.
Pierwsze miejsce zajęła Kamila Sikora z Zespołu Szkół im. Juliana Tuwima w Bielsku Białej, drugie miejsce zajęła Ewelina Józefczyk z Zespołu Szkół Gastronomiczno-Hotelarskich w Iwoniczu-Zdroju a trzecie miejsce zajęła Magdalena Kołodziej z Zespołu Szkół Ekonomiczno-Gastronomicznych w Żywcu.

Monin Cup Junior Poland 2016 jest jedynym tego typu konkursem barmańskim dla młodzieży w Polsce. Dzięki rosnącej popularności i wysokim prestiżu zwiększa się również zaangażowanie uczniów szkół gastronomicznych oraz ich nauczycieli, co ma bezpośrednie przełożenie na tworzenie silnej i pozytywnej więzi pomiędzy wszystkimi odbiorcami, a markami wspierających konkurs. Jest to inwestycja w edukację i rozwój młodych przyszłych profesjonalistów, którzy dopiero wchodzą na rynek.
Wydarzenie to ma na celu także promowanie marki MONIN, która jest obecnie uznawana za numer jeden na świecie na rynku syropów klasy Premium, likierów, sosów aromatycznych oraz puree owocowych. To zasługa ponad 100 letniego doświadczenia oraz bogatej oferty – ponad 150 smaków sprzedawanych w 144 krajach na świecie. Do produkcji wyrobów MONIN wybierane są wyłącznie wyselekcjonowane i najlepsze owoce, kwiaty, przyprawy, orzechy i nie tylko. To sprawia, że powstają zawsze wyjątkowej jakości produkty o niepowtarzalnym smaku, kolorze i zapachu .
Podczas konkursu uczestnicy, ich opiekunowie, goście i społeczność szkolna miała okazję wziąć udział w pokazie Vitamixu.
Zapraszamy na 5 edycję konkursu, która odbędzie się 7 grudnia 2017 r.

//

On 1st December 2016 the 4th edition of the Competition of Bartending MONIN Cup Junior took place in our school.

The competition was attended by 28 high school students from Poland. Representatives from catering schools were competing in the category of "long drink" creating non-alcoholic cocktails using MONIN products.
The competition consisted of 2 stages: the semifinals in which the participants did the blind test and performed a composition of a soft drink according to their own recipe and finals, during which the top 8 competitors had to make a cocktail with blending technique. The winners received cups and valuable prizes and awards for their schools.
First place went to Kamila Sikora from J. Tuwim school complex from Bielsko-Biała. Second place went to Ewelina Józefczyk from Catering and Hospitality School from Iwonicz Zdrój and the third place went to Magdalena Kołodziej from Economic and Catering School from Żywiec.
Monin Cup Junior Poland 2016 is the only one of this type of bartender competition organized in Poland. With the growing popularity and big prestige, the catering schools and the teachers are getting more involved. It has a direct impact on the creation of a strong relationship between all customers and brands that support the competition. It is an investment in the education and development of young professionals who are just entering the market.
The aim of that event is to promote the brand MONIN which is recognized the world`s number one market premium syrups, liquers, aromatic sauces and fruit puree. This is due to more than 100 years of experience and a wide range - more than 150 flavors sold in 144 countries around the world. MONIN selects the best fruits, flowers, spices, nuts and more. They create exceptional quality product with unique taste, color and smell. During the competition the participants, their teachers, visitors and school community had the opportunity to take part in the Vitamix show.
Welcome to the 5th edition of the competition which will take place on 7th December 2017.



MONIN CUP Junior 2015

03 grudnia odbyła się 3 edycja jedynego w Polsce Ogólnopolskiego Konkursu Barmańskiego MONIN CUP JUNIOR 2015, w którym udział wzięło 27 uczniów z całej Polski i jedna uczestniczka przyjechała, aż z Austrii. Uczestnicy rywalizowali ze sobą w tworzeniu najlepszych receptur koktajli przygotowanych w oparciu o produkty MONIN.

Konkurs przebiegał w dwóch etapach: eliminacji (przeprowadzonych indywidualnie w szkołach) oraz rozgrywki finałowej podczas gali w naszej szkole, gdzie barmani zmierzyli się między sobą wykonując 4 identyczne koktajle zgodnie ze swoją unikalną recepturą. Zawodnicy walczyli o cenne nagrody! Nagroda główna to wyjazd na międzynarodowe zawody na terenie EU reprezentujac Polskę, kursy barmańskie Stowarzyszenia Polskich Barmanów (SPB) oraz Międzynarodowej Szkoły Barmanów i Sommelierów (MSBiS ), zestawy barmańskie MONIN oraz dla zwycięskiej szkoły profesjonalny blender marki Hamilton Beach.
1. miejsce zdobył Maciej Dudek z Iwonicza-Zdrój
2. miejsce zdobyła Kamila Sikora z Bielsko Białej i Agnes Zeizinger z Austrii
3. miejsce zdobył Damian Kielaszek z Bielsko Białej

Sędziami byli reprezentanci McCafe, Costa Coffee, AmRest, MSBiS, SPB, MONIN oraz Hamilton Beach (Alva).
Podczas gali finałowej odbył się show z gośćmi specjalnymi MONIN z Francji, który oprócz ciekawostek dostarczył dużo cennej barmańskiej wiedzy.
Celem konkursu jest kształcenie młodych adeptów sztuki barmańskiej i miksologii oraz kreowanie nowych, ciekawych rozwiązań w kategorii napojów mieszanych bezalkoholowych wśród młodzieży. W tym roku Ambasada Francji objęła konkurs Honorowym Patronatem co podnosi rangę wydarzenia. Sponsorem tytularnym jest marka MONIN, która jest obecnie uznawana za numer jeden na świecie na rynku syropów klasy Premium, sosów deserowych oraz puree owocowych. To zasługa ponad 100 letniego doświadczenia oraz bogatej oferty- ponad 150 smaków sprzedawanych w 150 krajach na świecie. Do produkcji wyrobów MONIN wybierane są wyłącznie wyselekcjonowane i najlepsze owoce, kwiaty, przyprawy oraz orzechy. To sprawia, że powstają zawsze wyjątkowej jakości produkty o niepowtarzalnym smaku, kolorze i zapachu.
Do zobaczenia w przyszłym roku szkolnym.
Serdecznie dziękujemy wypożyczali, która zawsze od wielu lat wspiera nas przy organizacji różnych wydarzeń.

//

On 3rd December 2015 3rd edition of Polish Bartending Competition MONIN CUP JUNIOR 2015 took place in our school, in which took part 27 students from Poland and one from Austria. The participants competed by preparing the best cocktails based on MONIN products.

The competition had two stages: eliminations (carried out in particular schools) and finals in our school. The bartenders prepared 4 identical cocktails according to their unique recipe. They fought for valuable prizes. The main prize is a trip to the international competition in EU representing Poland, bartending courses of the Polish Bartender Association (SPB) and International School of Bartenders and Sommeliers (MSBiS), bartending sets MONIN and Hamilton Beach profesional blender for the school winner.
1st place Maciej Dudek z Iwonicza-Zdrój
2nd place Kamila Sikora z Bielsko Białej i Agnes Zeizinger z Austrii
3rd place Damian Kielaszek z Bielsko Białej

The judges represented McCafe, Costa Coffee, AmRest, MSBiS, SPB, MONIN and Hamilton Beach (Alva).
During the gala there was a show with MONIN guests from France, during which the participants could gain knowledge and learn interesting things.
The aim of the contest is training bartender adepts and creation of new non-alkoholic drinks among the young bartenders. This year the French Embassy took over the patronage of the competition. MONIN is the title sponsor, it is recognized as the number one brand on the syrup premium, dessert sauce and fruit puree markets. They have 100 year experience and big offer - over 150 flavours sold in 150 countries in the world. They choose the best,selected fruits, flowers, spices and nuts, what makes that their products have a unique taste, color and smell.
See you next school year!
We are grateful the lending firm which always helps us during different events.



MONIN CUP Junior 2014

W dniu 4 grudnia 2014r. odbyła się gala 2 edycji
Ogólnopolskiego Konkursu Barmańskiego MONIN CUP JUNIOR 2014

Uczniowie Szkół Średnich Zawodowych, rywalizowali w tworzeniu najlepszych receptur drinków bezalkoholowych przygotowanych w oparciu o produkty MONIN. Młodzi Barmani zmierzyli się w kategorii ‘Long Drink’, a wyłoniona ścisła czołówka finalistów waczyla o zwycięstwo i cenne trofea wykonując koktajl metodą blenderowania.
Nagrodą główną był profesjonalny blender marki Hamilton Beach, kursy barmańskie Stowarzyszenia Polskich Barmanów (SPB) oraz Międzynarodowej Szkoły Barmanów i Sommelierów (MSBiS ), zestawy barmańskie MONIN oraz dla zwycięzkiej szkoły - zestaw środków do utrzymania czystości kuchni i baru klasy premium marki Winterhalter. Wszyscy zawodnicy biorący udział w konkursie otrzymali dyplomy i nagrody rzeczowe za uczestnictwo.

GRATULACJE !!! Do zobaczenia w przyszłym roku.

Specjalnie dla uczestników i gości odbył się pokaz szkoleniowy Wojciecha Urbańskiego - Mistrza Świata IBA 2014 w Kategorii Coctail Classic.
Wydarzenie to ma na celu kształcenie młodych adeptów sztuki barmańskiej i miksologii oraz kreowanie nowych, ciekawych napojów mieszanych, bezalkoholwych wśród młodzieży. Sponsorem tytularnym jest marka MONIN, która jest obecnie uznawana za numer jeden na świecie na rynku syropów klasy Premium, sosów desreowych oraz puree owocowych. To zasługa ponad 100 letniego doświadczenia oraz bogatej oferty - ponad 150 smaków sprzedawanych w 144 krajach na świecie. Do produkcji wyrobów MONIN wybierane są wyłącznie wyselekcjonowane i najlepsze owoce, kwiaty, przyprawy, orzechy. To sprawia, że powstają zawsze wyjątkowej jakości produkty o niepowtarzalnym smaku, kolorze i zapachu.

Sponsorzy konkursu:
Organizator: SCM Sp. z o.o. oraz Zespól Szkól Gastronomiczno-Hotelarskich w Warszawie przy ul. Majdańskiej 30/36
Sponsor tytularny: MONIN
Partnerzy strategiczni: Hamilton Beach
Partnerzy: Perrier, Pepsi, President
Patroni merytoryczni: Stowarzyszenie Polskich Barmanów, Międzynarodowa Szkoła Barmanów i Somelierów
Patroni medialni: HORECANET.pl, Papaja.pl, Nowości Gastronomiczne, Alkoteka, BARMAGAZYN

Sędziowie degustacyjni:
MONIN, SPB, Hamilton Beach, Winterhalter, MSBiS
Nasz uczeń Krzysztof Ruciński zajął 3 miejsce w wytypowanej ósemce przez jurorów, która przeszła do ścisłego finału.

//

On the 4th of December 2014 the second presentation of Across country bartender competition

MONIN CUP JUNIOR 2014

Students of Upper Secondary Vocational schools were fighting to create the best recipes for non-alcoholic drinks prepared from MONIN products. Young bartenders competed in a category ‘Long Drink’ and the final ‘four’ who were fighting for the victory and precious trophies using a ‘blender method’. The main prize was a professional blender by Hamilton Beach, bartending courses run by SPB (Polish Bartender’s Society) as well as International courses run by MSBiS, bartending sets MONIN or for the winning school a set of products for keeping your bar clean from premium Winterhalter. All contestants received diplomas and souvenirs for participation.

Congratulations and see you next year !

At the same time, especially for our contestants and guests a display performance was given by Wojciech Urbański, the world Champion of IBA 2014 in Coctail Classic.
Such events aim at education new bartenders while creating novel and interesting mixes and non-alcoholic drinks amongst young people. The main sponsor is MONIN, a brand that is widely recognized as the world’s leading producer of syrups Premium, dessert sauces and fruit puree.This is the result of more thank 100 years of experience and a wide range of flavours – more than 150 flavours sold in 144 countries. For MONIN production only selected and best fruit, spices, nuts are picked. This is the guarantee of high quality of these products with their unique taste, colour and smell.

Main sponsors:
Organizator: SCM Sp. z o.o. and Zespól Szkól Gastronomiczno-Hotelarskich At Street Majdańska 30/36 Warsaw
Main sponsor : MONIN
Strategic sponsor : Hamilton Beach
Partners: Perrier, Pepsi, President
Method partners: Stowarzyszenie Polskich Barmanów, Międzynarodowa Szkoła Barmanów i Somelierów
MEDIA: HORECANET.pl, Papaja.pl, Nowości Gastronomiczne, Alkoteka, BARMAGAZYN

Jury:
MONIN, SPB, Hamilton Beach, Winterhalter, MSBiS



MONIN CUP Junior 2013

W dniu 6 grudnia 2013r w naszej szkole odbyła się gala finałowa I edycji ogólnopolskiego konkurs barmańskiego MONIN CUP JUNIOR 2013!, który jest dedykowany uczniom szkół gastronomiczno-hotelarskich z całej Polski.

Udział wzięło 26 szkól. Konkurs polegał na opracowaniu i wykonaniu autorskiego long drinka bezalkoholowego z użyciem produktów MONIN. Uczestnicy walczyli o atrakcyjne nagrody rzeczowe i profesjonalne kursy barmańskie.

Wydarzenie to miało na celu promowanie marki MONIN, która obecnie uznawana jest za numer jeden na świecie na rynku syropów klasy premium, likierów, sosów aromatycznych oraz puree owocowych. To zasługa ponad 100 letniego doświadczenia oraz bogatej oferty - ponad 150 smaków sprzedawanych w 144 krajach na świecie. Do produkcji wyrobów MONIN wybierane są wyłącznie wyselekcjonowane i najlepsze owoce, kwiaty, przyprawy, orzechy.

To sprawia, że powstają zawsze wyjątkowej jakości produkty o niepowtarzalnym smaku, kolorze i zapachu.
1 miejsce zajęła Monika Wróblewska
2 miejsce zajęła Monika Niemiec
3 miejsce zajął Paweł Śnieżek

//

On the 6th of December 2013 the final gala of the 1st edition of national bartending competition MONIN CUP JUNIOR 2013! took place in our school. The competition was aimed at all catering and hospitality schools from around the country.

26 schools participated in the event. The competition’s goal was to create a non-alcoholic long drink recipe using Monin products in it. All contestants fought for valuable prizes and professional bartending courses.

The event’s main goal, though, was to promote Monin brand which is currently considered as a worldwide number one brand of premium class syrups, liqueurs, aroma sauces and fruit puree. It’s all due to the 100 years of experience and rich offer – more than 150 flavors sold in 144 countries. Only the best and selected fruits, flowers, spices and nuts are used in production process of Monin products.

This attention to details results in exceptional quality and unique taste, color and scent.
1st place belongs to Monika Wróblewska
2nd place belongs to Monika Niemiec
3rd place belongs to Paweł Śnieżek